Mesura i competitivitat al sector d'hostaleria i restauració

Des que vam signar l'acord amb la Federació Intercomarcal d'Hostalaria i Restauració (FIHR) el mes d'abril passat, hem treballat conjuntament per decidir les accions necessàries per impulsar l'estalvi i la sostenibilitat dins del sector a través de l'eficiència energètica.

La FIHR té com a objectiu avançar cap a un model de turisme competitiu i sostenible, facilitant a través de JustaEnergia, el seu col·laborador en matèria energètica, les eines necessàries perquè els agremiats puguin assolir l'estalvi energètic als seus establiments, tot oferint el màxim comfort als usuaris i un funcionament òptim de les instal·lacions.

La primera recomanació de JustaEnergia és fer una anàlisi de la situació real del col·lectiu per tal de determinar les oportunitats d'estalvi on és més eficient posar-hi els esforços. Per això posa a disposició de tots els agremiats l'eina "Energy Grader", desenvolupada i distribuida per Dexma.

Es tracta d'un software que determina la situació de competitivitat energètica de cada establiment dins del seu sector i recull, sense cap compromís, les dades de consum bàsiques que permetran a JustaEnergia fer una primera aproximació al volum d'estalvi possible i les accions més recomanables en cada cas.

La FIHR ha iniciat una campanya de difusió per tal de recollir el màxim nombre de respostes entre els seus agremiats amb la finalitat de determinar la situació del sector i dirigir les accions futures.

Si bé la iniciativa està concebuda dins d'un projecte d'abast global, la proposta suposa un benefici immediat per l'usuari, que en informar de les seves dades de consum rebrà un diagnòstic del seu perfil energètic i una valoració de la seva capacitat d'estalvi energètic.

Creiem que es tracta d'una eina molt potent, ja que amb una mínima intervenció l'usuari obté una primera aproximació de la seva situació energètica real. És el punt de partida imprescindible abans de pendre decisions sobre les seves instal·lacions o la seva situació contractual.

Quan sabem on són les ineficiències i quin impacte tenen sobre els costos energètics podem oferir propostes de millora. En la majoria dels casos, aquestes no suposen una inversió per part del client, que pot veure com la seva despesa energètica es redueix des del primer moment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario